dijous, 4 de juny del 2020

Juguem amb gel

Ara que comença el bon temps podem aprofitar per fer activitats amb gel i glaçons. Aquí us en deixo un recull.

Pintem amb glaçons: posem aigua i colorant a la glaçonera i ho deixem al congelador. Al cap d'una estona, quan encara no estigui del tot congelat, es pot posar un escuradents.
Un cop tret del congeladors es pot tastar (si hi heu posat colorant alimentari), podeu pintar, podeu jugar a deixar-ho en un bol amb aigua freda i aigua calenta...




Fem d'exploradors: prèviament he posat en un pot uns quants ninotets amb aigua al congelador. Després amb el bloc de gel han d'aconseguir treure els ninots de dins.



Com es desfarà abans? Posem un glaçó a una cullera de fusta, una metàl·lica i si voleu també en una de plàstic. Després de fer les hipòtesis de en quina cullera es desfarà abans, només cal comprovar-ho.


Com podem treure el glaçó? Un glaçó en un got d'aigua. Només el podem tocar amb un fil. Com el podem treure? Només cal posar-hi una mica de sal i deixar-ho un parell de minuts...



dimecres, 27 de maig del 2020

Juguem amb imants

Hem agafat un imant de la nevera i hem mirat a quins llocs s'enganxa i a quins no.


Després hem agafat una sèrie d'objectes i hem pensat quins s'imantarien i quins no.



Finalment hem comprovat les nostres hipòtesis i les hem rectificat.



dimarts, 26 de maig del 2020

Estampacions artístiques

Per fer les estampacions necessitem crear una pasta posant 3 cullerades de farina, una mica de cola blanca i una mica d'aigua. Després hi hem afegit pintura.






Repartim la pasta sobre una superfície no porosa, i allà podem dibuixar i aprofitar per fer grafisme.




Després amb un full de pintura hem estampat els dibuixos fets.



I ens surten unes estampacions fantàstiques que quan estiguin seques es podran dibuixar per sobre amb retoladors.





dissabte, 23 de maig del 2020

Fem Diorames

Una activitat plàstica que requereix de diferents tècniques, a part de la imaginació i la creativitat, i que després pot tenir diverses utilitats lúdiques.
Amb caixes de cartró, es tracta de crear paisatges que vulguem. Nosaltres n'hem fet un del bosc i un del mar. Ara estem en construcció d'un de l'Àrtic.




Després pot servir per jugar, fer representacions teatrals, amb titelles o ninotets...



dimarts, 19 de maig del 2020

Reptes de lògica matemàtica

Reptes adequats per infants de 5-7 anys. Es poden dibuixar o explicar,  però l'ideal  és que es facin de la manera més vivencial possible.

CREUAR EL RIU

Consisteix en una família que ha de travessar un riu, però no saben nedar. Tenen una barqueta molt petita, o en el meu cas foradada i si hi posen molt pes és pot enfonsar. 


La consigna és que han d'aconseguir passar tota la família a l'altra vora del riu però només hi pot anar un màxim de dues persones a cada viatge, i mai dos adults junts (perquè pesen massa).


ELS GOTS
Tenim 3 gots plens i 3 buits en fila. Només podem moure un got per tal que quedi un buit, un ple, un buit, un ple...


PASSEM D'UN COSTAT A L'ALTRE
Tenim 7 pedres i tres animals a un costat i tres a l'altre. Hem de fer que canviïn de costat amb una sèrie de premises:
-Poden avançar si la següent pedra està buida.
-Poden saltar un animal si la següent pedra està lliure.
-No poden retrocedir.


dissabte, 16 de maig del 2020

El cicle de l'aigua

Què passa amb l'aigua quan s'evapora? Què vol dir que s'evapora?P fer que torni a l'estat líquid?
Per respondre aquestes preguntes i poder entendre el cicle de l'aigua, hem preparat un ecosistema. Ho hem fet en un pot de vidre, però també es pot fer en un tuper de plàstic. L'important és que estigui ben tapat i que sigui transparent per poder veure què passa.


Nosaltres hi hem posat sal i colorant blau, així veurem si quan s'evapora ho fa emportant-se les sals o no. Per simular més un ecosistema, hi hem posat també pedres.
També hi hem fet una marca per senyalar fins on arriba l'aigua.


Un cop tancat, el podeu deixar una dies al sol, a veure què passa. També el podeu posar en aigua calenta, d'aquesta manera s'accelera el procés d'evaporació.



dijous, 14 de maig del 2020

Un núvol de colors

Per fer l'experiment d'avui necessitem aigua, espuma i colorants.
Primer hem omplert un got transparent d'aigua dos terceres parts. L'última part l'hem omplert amb espuma. Després hi hem afegit colorant blau amb un comptagotes. Poc a poc, el colorant ha traspassat el "núvol" d'espuma i ha començat a caure a l'aigua, simulant la pluja.



Després hem afegit altres colors i hem gaudit de les barreges que s'han creat.



I finalment hem experimentat sensacions amb les mans...